Astral.lv, apzinātie sapņi, meditācija, ekstrasensorika, ezotērika.

Picture
Kas ir meditācija?

Parasti cilvēki domā, ka meditācija ir sēdēšana klusumā ar aizvērtām acīm un mēģināt attīrīt prātu no visādām negatīvām domām.
Vai arī neatlaidīgi koncentrēties uz kādu objektu, sveces liesmiņu, vai arī ziedu.
Kāds varētu teikt tā: ^Es meditētu 20 minūtes katru dienu, pirms dodos uz darbu^. Viņi domā, ka meditācija ir noteikta praktika.
Kaut arī meditācija nav tikai process, kuram Jūs sekojiet, vai arī darbības kuras izpildat. Meditācija - tas ir iekšējais stāvoklis.
Pamatā meditācijas mērķis- koncentrēties un galu galā, nomierināt savu prātu, tajā pašā laikā atbrīvot Jūsu zemapziņu.
Nodarbojoties ar meditāciju, Jūs sapratīsiet, ka variet meditēt jebkurā vietā un laikā, pievēršoties iekšējam mieram neatkarīgi no tā kas notiek Jums apkārt. Kā arī Jūs sapratīsiet, ka spējat labāk kontrolēt savu reakciju uz notiekošo, bet vispirms Jums ir jāiemācās savaldīt savu prātu un kontrolēt elpošanu.

1. Izbrīvējiet laiku priekš meditācijas.

Nodaliet priekš meditācijas pietiekami daudz laika no Jūsu ikdienas. Visbiežāk to parasti dara agri no rītiem, jeb arī vakaros.
Prāta stabilitāte meditācijas laikā ir ļoti manāma, ja meditējiet diezgan regulāri. Daži vēlas pabeigt savu dienu - attīrot prātu, bet citiar to nodarbojas tieši dienas aizņemtākajā daļā. Vislabāk meditēt būtu no rītiem, kad vēl diena nav paspējusi iedot prātam barības vielas kurš to apstrādātu. Bet nepavadiet pārāk daudz laika meditējot, sāciet ar 5-15 minūtēm dienā. Iekārtojiet sevi klusā vai arī Jums nomierinošā, atslābinošā vietā. Priekš iesācējiem ir savarīgi izvairīties no domas noversošiem priekšmetiem, skaņām vai arī kā cita kas varētu novērst Jūsu uzmanību. Izslēdziet televizoru, telefonu vai arī jebkuru citu ierīci kura varētu Jums traucēt. Ja izvēlaties meditēt ar mūzikas pavadījumu, tad izvēlieties vieglu un maigu mūziku kura nenovērstu Jūsu koncentrēšanos.

Vairums ar meditāciju nodarbojas atrodoties ārpus mājas (pludmale, daba u.c.). Ja Jūs vien nesēžat blakus kaut kur ceļam pa kuru braukā automašīnas, tad Jūs variet atrast arī vietu kaut kur zem koka zālienā, vai arī Jūsu dārza mīļākajā vietā.



2. Apsēdieties uz pašas zemes.

Apsēdieties uz spilvena, ja Jums uz pašas zemes nav ērti sēdēt. Nav galvenais turēt sakrustotas kājas vai ceļgalus. Galvenais ir taisna mugura kura ļaus Jums pareizi elpot.



* Pārvietojiet savus iegurnus nedaudz uz priekšu sēžot uz bieza spilvena malas, vai uz krēsla kura aizmugurējās kājas ir paceltas no grīdas 8-10 cm.

* Sākot no apakšas- iztaisnojiet muguru, lai mugurkauls būtu taisnā līnijā un lieliski spētu noturēt Jūsu krūškurvi, galvu un kaklu.
Ja Jūs to dariet pareizi, tad būtu jābūt tādai sajūtai, ka nevajag pat piepūles, lai noturētu taisnu muguru. (Nelielas piepūles vispār ir vajadzīgas, bet tās ir tik mazas un labi izdalītas spriedzes kuras Jūs pat nesajutīsiet.)

* Atslābiniet rokas un kājas. Tās nedrīkst nekādā gadījumā mainīt pozu, bet gan jābūt atslābinātām un netraucēt balansam. Jūs variet novietot rokas uz gurniem, bet vislabāk sākumā būtu tās vienkārši atlaist gar sāniem.
Gar sāniem atlaisto roku svars spēj lieliski noteikt, vai Jūs neēsiet zaudējis ķermeņa līdzsvaru.


3. Atslābinies pilnībā.

Turpiniet meklēt vēl tās ķermeņa daļas kuras nav atslābinājušās. Ja tādas atradīsiet (un noteikti), tad apzināti atslābiniet tās.
Jūs iespējams, ka sapratīsiet, ka nevariet atslābināt tās ķermeņa daļas, pirms nebūs pareizi savests kārtībā mugurkauls, tad vienkārši izstaipieties un tā vieta vairs nebūs saspringta. Tas parasti notiek ar muskuļiem kuri ir tuvu mugurkaulam.


4. Lai Jūsu uzmanība koncentrējas uz elpošanu.


Klausieties tajā, sekojiet tai un nenosodiet to. (Piemēram,"nedaudz svilpo... varbūt es esmu saaukstējies/usies?" ). Mērķis ir tāds, lai sarunas galvā tiktu aizbīdītas sāņus.
Atrodiet enkuru, lai koncentrētu uzmanību.
* Pamēģiniet ar mantras palīdzību (Atkārtojot svētos vārdus). Vienkārši sakot izdvest vārdu 'OM' vienmērīgā ritmā- labākais variants.
Jūs variet izrunāt mantru ar bals palīdzību, vai arī ar savu iekšējo balsi. Iesācējiem laikam vieglākais veids būtu skaitīt ieelpas un izelpas. Sāciet no 1...10, un pēc tam vienkārši sāciet atkal no 1.
* Lai atbrīvotos no attēliem kuri rādās gar acīm un traucē Jūsu domāt, tad vizualizējiet kādu vietu, kura Jūs nomierina. Tā var būt reāla vieta, vai arī izdomāta- tas nav svarīgi, bet galvenais ir panākt efektu. Iedomājieties sevi kāpjot pa pakāpieniem kuri noved līdz vietai kura Jūs atslābinās un nomierinās. Skaitot pakāpienus Jūs kāpjiet pa tiem kamēr nenomierināsieties un neatslābināsieties.



5. Novediet savu prātu mierīgā stāvoklī.


Pēc tā kā Jūs iemācijāties kontrolēt savu prātu uz vienu lietu, nākamais solis- koncentrācija "ne uz ko", pēc būtības, Jūsu prāta attīrīšana.
Tas prasa milzīgu disciplīnu, tā ir meditācijas virsotne.
Pēc koncentrēšanās uz vienu vietu, kā bija teikts iepriekšējajā solī, Jūs variet vai nu atmest to, vai arī to vērot un ļaut tai parādīties, kā arī pazust, neiedalot to kā labajā vai ļaunajā. Pielietojiet tādu pieeju jebkurai domai kura ienāk Jūsu prātā, kamēr nesasniegsiet klusumu.


© Astral.lv 2012-2015 | Seko mums: